Dag 7: 27 September

Laatste stukje naar Yellowstone

Vandaag staan we om 08.00 op.
We hebben na het ontbijten eerst een afwasje gedaan. Mathilde wilde weer eens haar haren wassen aangezien we eigenlijk al sinds het begin van de reis niet meer onder een douche hebben gestaan. De hele tijd wassen we ons met vochtige doekjes. Het word wel eens tijd dat we opzoek gaan naar een douche. Na het wassen van haar haren rijden we dan naar Twin Falls.

Evil Knievel

Zoals de naam al doet vermoeden zitten hier twee watervallen. Wij besluiten naar de grootste te gaan. De Shoshone Fall is enkele meters hoger dan de Niagara watervallen, alleen op dit moment is er niet veel water meer dat naar beneden valt helaas, maar is het wel mooi om hem te zien. Op loop afstand hier vandaan is ook de plek waar Evil Knievel van de ene naar de andere kant is gesprongen. Wegens de tijd gaan we daar niet naartoe,  aangezien we vandaag nog een flinke autorit voor de boeg hebben. Aan het eind van de dag willen we graag aankomen in Yellowstone NP.

Tijdens onze rit komen we langs een oude benzinepomp die nu omgebouwd is tot ‘antiek’ winkeltje. Een heleboel oude spullen bij elkaar. Zelf buiten stonden de spullen opgestapeld. Helaas zijn we vergeten een foto te maken.
Na een uur of acht rijden komen we rond 16.00 we aan in Yellowstone. Als eerste checken we in bij de camping Madison campground die we al vooraf hebben gereserveerd voor 1 nacht. Dat is maar goed ook, want de camping zit stamp vol.

Yellowstone National Park

Hierna gaan we gelijk een stuk het park in en kom je gelijk al een kudde bizons tegen die aan het grazen zijn. Hierna gaan we als eerste langs de Lower Geyser Basin.
Voor wie Yellowstone niet kent, in dit park liggen allemaal verschillende geysers. Veel van deze zijn meer warm water bassins dan echte actieve geysers. Natuurlijk hang er een sterke zwavel lucht, voor degene die niet weten hoe dat ruikt: rotte eieren. Na deze trail (je loopt over een pad langs al deze geysers) zijn we naar de ‘Grand Prismatic Spring’ gegaan. Dit is één van de bekendere en grotere bassins. Doordat de buitenlucht al is afgekoeld is er veel meer dampvorming dan wanneer je hier bent op een eerder tijdstip van het jaar. Door de dampvorming heb je een minder goed beeld op de verschillende kleuren. Toch proberen we zo mooi mogelijke foto’s te maken. Ook lopen we de Fairy Falls trail, op deze trail kan je op een gegeven moment een pad op naar boven. Hier is een uitkijkpunt zodat je meer van bovenaf op het bassin kijkt.

Aangezien het nu alweer later word en de zon binnen korte tijd verdwijnt besluiten we naar onze plek op het kampeerterrein te gaan. Hier begint het ook al weer kouder te worden dus gaan snel onze maaltijd klaarmaken.
Gelukkig hebben we onderweg naar Yellowstone boodschappen gedaan, omdat we al hadden gehoord dat de voorraden in de winkels in het park opraken. Ze gaan namelijk vanaf 1 september dicht. Dan word het te koud hier. We hebben begrepen dat t hier erg koud kan worden ’s nachts, daarom hebben we bij de Walmart ook een warme deken gekocht die we over ons heen kunnen doen tijdens het slapen.

Eerst steken we de BBQ aan, wat niet helemaal wil lukken. Het is al donker, het waait een beetje en we hebben niet veel dingen om het hout aan te krijgen. Uiteindelijk lukt het natuurlijk wel en hebben we een lekker stukje vlees van de BBQ.

Na het eten bouwen we de camper weer om naar bed, tanden poetsen en gaan lekker gaan slapen voor de volgende dag nog meer van Yellowstone.