Dag 1: 21 September

Het vertrek, de vliegreis naar Seattle

Eindelijk is het zover voor ons. Al een paar jaar geleden riep Ruben dat wanneer Mathilde klaar zou zijn we een maand naar Amerika gaan. Dus er vanuit gaande dat Mathilde alles in 1 keer zou gaan halen hebben we vorig jaar de reis geboekt. Even werd t spannend met de studie of ze ook helemaal klaar zou zijn, maar proficiat Mathilde.
Eigenlijk moet het verslag een dag eerder beginnen, op de 20e. Wat een dag was dat. Ruben gewoon aan het werk en Mathilde die nog allerlei dingen voor thuis en de reis moest regelen. Toen Ruben thuis kwam nog even wat dingetjes in het huis schoongemaakt, omdat Graziëlla een maandje op het huis let.
Na het eten hebben we alle spullen voor de vakantie bij elkaar verzameld. Aangezien we hadden verwacht het even in de koffer en tas te doen besloten we eerst nog even te relaxen in de Jacuzzi. Dat is toch ook een mooi gelukt project. In je eigen Jacuzzi onder de sterren, genietend van een lekker biertje.
Na de jacuzzi rond 23.00 uur ‘even’ alles in de koffer stoppen. Nou dat even werd dus 03.00 uur, omdat je koffer of tas maar maximaal 23 kg mag wegen. Dus alles heen en weer lopen schuiven, zware dingen in de rugzak als handbagage, maar die mag ook maar 10 kg zijn. Uiteindelijk is alles gelukt en hebben we rond de 70 kg aan bende mee, maar dan zijn we ook wel op t meeste voorbereid.
Mathilde ligt al in bed en Ruben ruimt de laatste dingetjes op en pakt nog even snel een uurtje slaap mee.

Tringggg, de wekker gaat vroeg

04.00 uur: De wekker gaat en springen ons bed uit. (nou ja springen, als slakken konden springen zag het er zo uit) Bram staat om 04.30 op de stoep om ons naar schiphol te brengen.
Op schiphol verloopt alles soepel en zijn we zonder problemen door de douane. Even een broodje en kopje koffie voordat we naar de gate gaan. Onderweg wil Ruben nog even naar het toilet. Bij de eerste aangekomen blijkt er 1 defect en de andere staat tot de rand vol met water dus op naar de volgende. Daar staat een schoonmaakster die in het engels vraagt of hij 1 minuut kan wachten. Prima, moet ook gebeuren en wacht buiten de toilet unit. Even later komt ze: I tought you were gone. Hij was gewoon rustig aan t wachten, geen haast. Blijken alle 3 de wc’s bezet en na het wachten komt er 1 vrij. De man die eruit komt: I shouldn’t go there! It won’t flush. Aangezien de andere 2 nog steeds bezet zijn besluit Ruben weer verder te gaan naar de volgende. Hier is eindelijk een toilet vrij! Het toilet beleid van schiphol mag wel wat aangescherpt worden! Zodra we bij de gate aankomen kunnen we direct doorlopen het vliegtuig in aangezien bijna iedereen al binnen is.

07.50 uur gaan we de lucht in om weer om 08.00 weer te landen op Heathrow. Dit is natuurlijk de plaatselijke tijd. Dus op dit moment duurt onze donderdag al een uur langer.
Om 09.20 uur vertrekt de vlucht naar Seatte. Ook hier hoeven we niet te wachten en kunnen we na de controle zo doorlopen naar onze plek in het vliegtuig. We hebben een prima plek en kunnen ons vermaken met het mediacenter. We moeten zeggen dat British Airways echt wel een leuk instructie filmpje heeft. We hebben deze opgenomen en die kan je HIER bekijken
Onderweg regelmatig even de ogen gesloten, film gekeken, muziek geluisterd. Al met al een prima reis, maar op een gegeven moment gaat t wel vervelen.

Aankomst Seattle Airport

11.00 uur aankomst op Seattle airport. Het is nog steeds donderdag dus we zijn wel flink moe aan t worden, maar hebben voor ogen gewoon door te gaan vandaag en zo snel mogelijk t gewone ritme te pakken. Na de douane kwamen onze koffer en tas als eerst op de loopband dus dat was mooi. Nu onze weg zoeken naar ons motel. We besluiten te gaan lopen al moeten we wel even zoeken hoe we op de juiste weg komen aangezien er een snelweg tussen zit. Met wat vragen zijn we er gekomen en waren we met 30 minuutjes lopen bij ons motel waar we gelijk mochten inchecken.

Onze eerste uitstapjes

Even snel douchen, dat is wel zo fris en daarna op weg naar het centrum van Seattle. Hier wil Mathilde graag naar het museum van glaskunstenaar Chihuly. Daar hebben we een hoop mooie en kleurige creaties van geblazen glas gezien. Ook zijn we in de ‘Space Needle’ geweest vanwaar je een mooi uitzicht hebt over Seattle en omgeving.
Nadat we van het uitzicht hebben genoten zijn we opzoek gegaan naar een telefoonwinkel voor een simkaart. We willen wel bereikbaar kunnen zijn. En het is toch wel handig om internet te hebben.
Na 3 winkels te hebben gehad blijkt t erg lastig om 4G te krijgen. Voor vandaag laten we t erbij, we hebben honger gekregen en gaan opzoek naar een restaurant. We eindigen in een Indiaas restaurant, waar t eten prima was.
Rond 20.00 uur lopen we t restaurant uit om weer terug te gaan naar ons motel wat nog iets van een half uur rijden is met de trein, althans wij zouden t een metro noemen. In de trein moeten we nog uitkijken dat we niet het station missen aangezien we beide regelmatig wegdommelen. Niet zo gek aangezien we woensdag op donderdag heel weinig hebben geslapen en de donderdag al heel lang duurt nu.

Bij het motel aangekomen dus snel ons bedje in en gingen de oogjes rond 21.30 toe.