Dag 2: 22 September

Richting Portland

Gelukkig hoeven we niet vroeg op te staan vandaag en hebben de wekker op 09.00 uur gezet. Zonder dat de wekker gaat worden we ook rond deze tijd al wakker. Aangezien we pas vanaf 11.00 uur de camper op kunnen halen hebben we geen haast en kunnen dus rustig aan doen.
Gisteren tijdens ons bezoek aan de binnenstad van Seattle hebben we in de ‘Target’ in het centrum een halfje brood, chocopasta, pindakaas  en appelsap gehaald (ja Michael! Jif pindakaas) en kunnen na het douchen dus even ontbijten.

Ons vervoer ophalen

We gaan met het openbaar vervoer naar de verhuur locatie van Escape Campervans om ons voertuig voor de komende weken op te halen. We mogen gelukkig de koffer en tassen in de kamer laten tot we terug zijn. De route hebben we van te voren al opgezocht, we gaan eerst 2 stations met de trein, daarna een klein stukje lopen. Dat kleine stukje lopen bleek achteraf wel wat meer te zijn dan gedacht. Aangekomen bij de camperverhuur even wat zaken regelen natuurlijk.
Helaas blijkt de belasting flink omhoog te zijn gegaan waardoor we een hoop geld bij moeten leggen. Van de week t reis bureau even mailen, waarom wij van niks weten. Betalen moeten we sowieso anders krijgen we de camper niet mee.

Op naar onze eerste bestemming

Na de uitleg hoe alles werkt gaan we op weg naar het motel om onze spullen op te pikken en door te rijden naar Portland. Het zal iets van 260 Km (iets van 165 Mijl) rijden zijn naar de binnenstad om daar een parkeerplaatsje te zoeken en de stad in te gaan.
Helaas komen we wat later aan in Portland dan gehoopt. het is natuurlijk wel even wennen aan het verkeer en waar je op moet letten, vooral als je in een stad rijd. Maar als eerste gaan we naar een andere T-mobile winkel. Deze jongen helpt ons beter en krijgen we 4G aan de praat.  We zijn helemaal blij hebben we in ieder geval internet (waar we bereik hebben) en kunnen we gewoon Amerikaanse nummers bellen zonder hoge kosten.

Aangezien we niet echt een duidelijke plaats hebben voor vanavond om de camper neer te zetten en daar dus ook te koken gaan we maar weer opzoek naar een restaurantje voor het avond eten. Mathilde heeft een thais restaurant uitgekozen, waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna lopen we naar de camper om richting een Walmart te gaan rijden. Hier doen we wat boodschappen. We slaan ook noodrantsoen in voor het geval we een keer echt niks tegen gaan komen of weinig tijd hebben om te koken. Het noodrantsoen bestaat uit van die knorr pasta zakken waar je alleen water bij hoeft te doen. Er zijn lekkerdere dingen, maar beter dan honger lijden.

Onze eerste nacht in “Foxy”

We vragen bij de balie van de Walmart of we mogen overnachten op hun parkeerplaats. De vrouw zegt dat dat niet mag in Portland. Je mag daar niet slapen buiten de daartoe aangewezen campings. Dat is een tegenvaller en besluiten te gaan vragen bij een truckstop. Daar worden we verwezen naar een straatje naast hun terrein. Hij zegt dat daar vaker mensen staan. Zo staan we dus onze eerste nacht in een straatje ergens in een industrie gebiedje in Portland om onze eerste nacht in de camper door te brengen.

Best een beetje spannend.